• 04
  • 03_2
  • selec 08
  • 007
  • 01
  • 05
  • 06

قالب های لغزنده

اجرای قالب های لغزنده بر این اساس است که قالب به ارتفاع 1 تا 1/5 متر در فواصل زمانی متناوب توسط پشت بندها و جک به بالا کشیده میشود. هم زمان با بالا کشیدن قالب عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی نیز ادامه میابد و دائماً مخلوط بتن از بالا به درون قالب ریخته شده و ضمن حرکت قالب به سمت بالا بتن سخت شده از قسمت زیرین قالب جا میماند. سرعت حرکت قالب به نحوی تنظیم میشود که بتن در زمان خارج شدن از قالب ضمن تحمل وزن خود، جهت حفظ شکل خود از مقاومت کافی برخوردار باشد. قالب بندی لغزان را میتوان بر اساس حرکت پیوسته انجام داد و یا آن را طوری برنامه ریزی کرد که در ارتفاع معینی متوقف گردد و سپس حرکت لغزان خود را مجدداً از سر گیرد. معمولاً حرکت قالب لغزان با سرعتی یکنواخت صورت میگیرد.

lagh1-1 lagh1-2
قالب لغزنده در امتداد قائم با سرعتی یکنواخت حرکت میکند و این سرعت به اندازه ای است که هر مقطع از بتن در طول مدت زمان لازمی که برای گیرش اولیه نیلز دارد درون قالب میماند. قالب های لغزان توسط جک هائی به بالا حرکت داده میشوند که بر روی میله های صاف یا لوله های سازه ای کار گذاشته شده در بتن سخت عمل میکنند. این جک ها ممکن است از نوع دستی، بادی، برقی و یا هیدرولیکی باشند. سکوهای کار و داربست های کارگران پرداختکار نیز به قالب بندی متصل و به همراه آن حرکت میکنند.
اجزاء قالب لغزنده:
1.    یوغ
2.    پشت بندهای افقی (کمرکش)
3.    قالب بدنه
یوغ دو وظیفه اصلی دارد، مقاومت در مقابل فشارهای جانبی بتن، و انتقال بارها به محل میله جک ها. وظیفه پشت بندها نیز دادن مقاومت خمشی به قالب بدنه و انتقال فشار قالب ها به یوغ ها میباشد. سکوی ترمیم و عرشه بتن ریزی به پشت بندهای افقی متصل میشوند. اتصال پشت بندها به یوغ باد قادر به حمل این بارها باشد. قالب بدنه که میتواند از الوارهای چوبی، پانل های فلزی و یا پانل های ساخته شده از چندلائی باشد، مستقیماً به پشت بندهای افقی متصل میشود. قالب های لغزان بیشتر در دیوارهای برشی ساختمان های بلند مرتبه، سیلوها، دودکش ها و مخازن مایعات و برج ها و شفت های قایم و … مورد استفاده قرار میگیرند.
مزایای استفاده از قالب لغزنده:
1.    سازه اجرا شده کاملاً یکپارچه بوده و عاری از وجود درزهای ساختمانی افقی و عمودی است.
2.    سرعت اجرای سازه بسیار بالا است.
3.    اقتصادی است.
4.    گرچه در صورت دقت در عملیات، نمای بتن بسیار خوب و قابل قبول خواهد بود، بنابراین امکان انجام عملیات نماکاری بر روی سازه بلافاصله بعد از بتن ریزی وجود دارد که باعث میشود ملات نمای کار با بتن تازه ریخته شده چسبندگی بهتری داشته باشد.
5.    نیازی به اجرای داربست نما به روش های کلاسیک نیست.
6.    امکان اجرای قسمت های دیگری از کار اجرای سازه از قبل بالا کشیدن خرپاهای سقف و غیره به طور همزمان با اجرای قالب لغزنده وجود دارد

 lagh2lagh1-3
 

سیستم لغزنده با جرثقیل – CCP

• سکوهای این سیستم به همراه قالب های دارای سطح وسیع، به صورت لغزنده طراحی شده است.
• سکوها می توانند با هر نوع قالب دیواری یکپارچه و یا تاشونده به راحتی مورد استفاده قرار بگیرند.
• با توجه به جابجایی قالب و سکو به عنوان یک سیستم واحد، در مدت زمان استفاده از جرثقیل 50 الی 70 درصد صرفه جویی می شود.
تمامی سیستم، سوار بر آنکراژهای ویژه قابل برچیدن و کفشکهای بالارونده می باشد. قرار دادن آنکراژ و کفشک جدید و سوار کردن آن بر روی سیستم تنها 10 دقیقه طول می کشد.
این سیستم با صرفه جویی در مدت ساخت، اجرای پروژه ها را اقتصادی تر می کند. سیستم با در نظر گرفتن ایمنی در کار به عنوان معیار اصلی، طراحی شده است.قطعات اضافی آنکراژ برای مقابله با وزش باد شدید که در ساختمانهای مرتفع مورد نیاز است و همچنین مصالح آب بند  ( واتراستاپ ) که در مخازن آب به کار می رود، موجود می باشند.
سیستم لغزنده هیدرولیکی – HCP
• این سیستم برای ساخت شافت بتن آرمه و دیوارهای بتنی در ساختمانهای مرتفع مورد استفاده قرار می گیرد، امکان بالا رفتن اتوماتیک قالب دیوار سیستم سکو به طبقه بالایی بدون نیاز به جرثقیل وجود دارد.• هزینه این سیستم که بدون نیاز به تاور است، در مقایسه با سایر روشها که نیاز به جرثقیلهای برجی دارند، بسیار کم است.• این سیستم برای کار در ساختمانهای بسیار مرتفع و در تحت اثر بادهای شدید طراحی شده است.سیستم قالب لغزنده هیدرولیکی، فضای کار ایمن در ساختمانهای مرتفع تامین کرده و برای تجهیزات و دیگر لوازم کار، فضای مناسبی فراهم می سازد و هزینه نیروی کار را کاهش می دهد.

 

راههای تماس

 

 

 تلفن : 22921685 و 22921674- 021

 همراه واحد فروش :  3070 353 0912

 
Email:  Info@Arvinpadir.com ,                                      Arvinpadir@yahoo.com


https://25pc.com/best-gaming-desk/