• 04
  • 03_2
  • selec 08
  • 007
  • 01
  • 05
  • 06

بتن ریزی در هوای سرد

بسیاری از پروژه های عمرانی که در شرایط اقلیمی سرد سیر قرار دارند در زمان سرما کارگاه را تعطیل می نمایند و در این مدت بتن ریزی انجام نمی دهند در صورتی با در نظر گرفتن مواردی خاص و احتیاط در کارگاه لزومی به تعطیلی کارگاهها نیست .

تمهیدات ویژه ای برای بتن ریزی در فصل سرما می بایست اندیشیده شود ، چرا که اگر بتن در ساعتهای اولیه دچار یخ زدگی شود در نهایت بتنی پوک و بدون مقاومت حاصل می گردد که به هیچ عنوان امکان استفاده و بارگذاری ندارد و روشی نیز برای ترمیم آن وجود ندارد ،‌دراین شرایط چاره فقط تخریب است .

حتی اگر در زمان بتن ریزی دمای هوا ۵+ درجه سانتی گراد باشد سرعت گیرش و به مقاومت رسیئن بتن کمتر از دماهای بالاتر است و در این شرایط همیشه می بایست آمادگی لازم برای فرارسیدن جبهه سرما احتمالی وجود داشته باشد .

بر اساس استاندارد بین المللیACI 306 هوای سرد در کارهای بتنی به هوایی اطلاق می شود که سه روز متوالی شرایط ذیل در محل پروژه حاکم باشد .  

۱- میانگین دمای هوای شبانه روز کمتر از ۵+ درجه سانتیگراد باشد.(منظور از میانگین دمای هوای

 شبانه روز ، میانگین حداقل و حداکثر دما در طول ۲۴ ساعت می باشد)

۲)در نیمی از ساعات شبانه روز دمای هوا از۱۰+ درجه سانتیگراد بالا

آروین پادیر با بهره گیری از سالها تجربه در خصوص ارائه مواد شیمیایی ساختمان ،‌موارد ذیل را توصیه می نماید :

۱-با کارخانه بتنی که بتن را فرآوری و آماده تحویل به شما می نماید مذاکره نمائید تا در صورت امکان آب و مصالح را قبل از مصرف گرم نماید .

۲- در صورتی که مقطع بتنی در محیطی  قرار دارد که ممکن است در معرض سیکل ذوب و یخنبدان قرار بگیرد می بایست از ماده هوازا در داخل بتن استفاده گردد تا درصورتی که پس از ساخت آب به داخل مقطع بتنی نفوذ پیدا کرد و دچار یخ بستگی شد ، افزایش حجم ناشی از انجماد آب سبب ترک خوردگی مقطع بتنی نگردد.

۳- در محیط کارگاه تدابیری برای گرمازایی یا ایزولاسیون حرارتی (مانند لایه های پشم شیشه یا کاه ) در نظر بگیرید .

۴-بتن را روی سطح یخ زده نریزید و قبل از آن با بخار آب یا توسط سایر روشهای گرمایی یخ زدایی نمائید

۵-در مقاطعی که بتن نازک تر ریخته شده است می بایست بتن بیشتر محافظت گردد چراکه احتمال یخ بستگی در چنین مقاطعی بیشتر است.

۶-بتن می بایست در سنین اولیه و تا به مقاومت رسیدن حدود psi500 محافظت گردد.

۷- سطح اکسپوز بتن را در مقابل کاهش ناگهانی دمای بتن محافظت نمائید.

۸- همواره دمای بتن ریحته شده با استفاده از امکانات متفاوت گرمایشی باید در نقطه ای بالای ۵+ درجه سانتیگراد حفظ گردد تا واکنش شیمیایی سیمان و آب ادامه یابد و مقاومت لازمه حاصل گردد.

 

۹-روش بسیار مناسب برای بتن ریزی در فصل سرما استفاده از تسریع کننده های سیمان می باشد ، مکانیزم کارکرد این محصول با افزایش سرعت هیدراسیون می باشد . بدین ترتیب با افزایش سرعت هیدراسیون حرارت ناشی از آن نیز زیاد تر شده و از یخ بستن آب جلوگیری می نماید ،‌ همچنین این امر کاهش سرعت هیدراسیون ناشی از سرما را جبران نموده و سبب می گردد بتن در زمان کوتاه تری به مقاومت بالاتری دست پیدا نماید و در صورت یخ بستگی احتمالی آب و انبساط ناشی از دچار ترک خوردگی یا تخریب نشود .

۱۰-بهترین انتخاب برای ضدیخ بتن محصولاتی هستند که برپایه نیترات بوده و در صورت استفاده دربتن های مسلح یا در صورت تماس با مقاطعی که بتن در مجاورت با سولفاید قرار دارد ،  در بتن خوردگی ایجاد نمی نماید و کاملاً بدون ضرر می باشد .

۱۱-اکیداً توصیه می شود در صورت استفاده از ضد یخ بتن ،‌ به میزان مساوی با ضد یخ مصرفی از مقدار اب طرح اختلاط بتن کاسته شود ،‌تا آب آزاد داخل بتن بیهوده افزایش پیدا نکرده و نهایتاً یخ بستگی و کاهش مقاومت را در پی نداشته باشد .

راههای تماس

 

 

 تلفن : 22921685 و 22921674- 021

 همراه واحد فروش :  3070 353 0912

 
Email:  Info@Arvinpadir.com ,                                      Arvinpadir@yahoo.com


https://25pc.com/best-gaming-desk/